miriamsbeautycorner.blogg.se

Follow me for fun about nails, beauty and life as a mom 😁😙👌💖 Häng med mig för skojigheter om: Naglar, skönhet och livet som mamma 😁😙👌💖

Dry scalp/Torr hårbotten

Allmänt Permalink0
Hi! (Waves)😊
 
Ok...so I take it there are more people than just me who has a dry scalp! 😒 I've never really had it that bad before.. I was wondering if I had dandruff 😨 but I asked my hairdresser and no. . no dandruff. Just really dry scalp... ok..so important note. Do NOT treat dry scalp with dandruff-schampoo!!!!!!.most likely it will just make it worse.
 
I'm pretty sure that the biggest reason for this horrible dryness is me breastfeeding. . not only does it make you loose alot of hair (which I did to start with but not anymore ) it makes my scalp really dry too (and generally big parts of the body)😝😕and WOW how thirsty I've been..you have never really experienced thirst until you've been breastfeeding😂😂😂getting better now though!😥
 
With that said.. I  went to a local salon to get hairproducts to help me with my issue.. they recommended this product:
___________________________________________
Hej! (Vinkar)😊
 
Ok, jag antar att det är fler än jag som har torr hårbotten!😒jag har aldrig haft såhär illa förut ..började undra om jag hade mjäll 😨 men jag frågade min frisör...och nej..ingen mjäll. Bara riktigt torr hårbotten. Ok.En viktig notering. Behandla INTE torr hårbotten med mjällschampo!!!! Troligast så blir det bara värre...
 
Jag är ganska säker på att den största orsaken till mitt torrhetsproblem är att jag ammar. Inte bara gör det att du tappar massa hår (som jag gjorde en hel del i början men inte alls nu längre )det gör min hårbotten riktigt torr också (även stora delar av kroppen)😝😕
och OJ va törstig jag varit! !! Du har aldrig riktigt upplevt riktig törst om du inte ammat 😂😂😂 allt det där är bättre nu dock!😥
 
Med det sagt, jag gick till en salong i stan för att få hårprodukter mot mitt problem. Dom rekommenderade dessa:
 
 
 
This product is AMAZING! !! After ONE use my scalp was pretty much normal !!!😲 I've used a couple of times now and my scalp is great again. .. very pleased!
 
Brand: Cutrin dryness relief
Retails for around  99 SEK per bottle (which I think is a pretty good deal) at hairsalons.
 
So.. I  really recommend this product if you have the same problem as i do! 😊
 
Peace out! 
Xoxo Miriam 🌸
____________________________
Den här produkten är FANTASTISK!  Efter EN användning så var min hårbotten i stort sett normal!!!😲
jag har använt den några gånger nu o min hårbotten mår bra igen...väldigt nöjd!
 
Märke : Cutrin Dryness relief
Säljs för ungefär 99kr per flaska  (vilket jag tycker är ett ganska bra pris för frisörprodukter) på hårsalonger.
 
Alltså.. jag rekommenderar denna produkt om du har samma problem som jag.
 
Peace out! 
Xoxo Miriam 🌸
Till top